Ігор Калашник: «Чотирнадцять тисяч черкащан мають шанс одержати пропозиції від роботодавців лише за одним напрямком розвитку міста»

Новини Черкаси

kin-01

Чи знаєте ви, що сьогодні ми могли би жити зовсім в інших Черкасах? “ЧК” відкриє завісу, чому і хто встав на заваді перетворенню Черкас в унікальне європейське місто. І чи можна коли-небудь повернутися до мегапроекту, розробленого спеціально для Черкас британськими фахівцями, які свого часу працювали над проектом в Дубаї.

У вересні 2010 року у резиденції Надзвичайного і Повноважного Посла Великої Британії в Україні відбулася подія, яка мала перетворити Черкаси вже за кілька років у мегапроект майбутнього. Це провіщало глобальні небувалі зміни у всіх сферах нашого з вами життя. Тоді в резиденції посла Великої Британії вперше в Україні була презентована концепція розвитку міста Черкас, над якою працювали відомі британські компанії Waterman group і Gardiner&Theobold.

Для її реалізації в Черкаси повинні були зайти найпотужніші іноземні інвестори зі світовим ім’ям. Це у 2010 році підтвердив у коментарі «ЧК» виконавчий директор британської компанії «Гардінер і Теобальд» Пітер Уолкер. Британську концепцію унікального розвитку Черкас презентували і в Черкасах. Вона отримала схвальні відгуки усіх фахівців, міський голова радів такого рівня інвестиційним партнерам. Тільки на першому етапі сума інвестицій у розвиток Черкас мала становити мільярд доларів США! За словами міського голови тоді, «Черкаси кілька років поспіль шукали надійних і досвідчених партнерів у сфері розвитку міста. Ці пошуки дали результат завдяки роботі у тому ж напрямку громадської організації «Форум розвитку Черкащини» на чолі з Ігорем Калашником». Саме Ігор Калашник, очолюючи у той час, перед ЄВРО-2012, будівництво НСК «Олімпійський», познайомився і запросив до Черкас англійських професіоналів у сфері архітектури та містобудування.

 – Ігоре Миколайовичу давайте все таки згадаємо, що то була за концепція, запропонована Черкасам іноземними містобудівними компаніями?

– Фахівці почали працювати над цією концепцією у 2009 році. Розробка її була узгоджена на всіх рівнях влади. Представники британських містобудівних компаній і ділової еліти, ознайомившись із нашим містом, його інфраструктурою, географічною особливістю, відразу визначили основні переваги Черкас. Це – місце розташування у центрі Європи, близькість до столиці, перетини основних транспортних магістралей, Дніпро, острови, зелені зони відпочинку, пейзажі і природа, наявність вільних від забудови територій у місті. Виникла ідея створити мегапроект на кшталт Дубая. Реалізацією цієї ідеї, зацікавилася міжнародна архітектурна компанія «Чемпен Тейлор». Майже рік тривала спільна робота іноземних і українських проектувальників. У результаті з’явилася Концепція розвитку Черкас, яка була презентована на найвищому рівні у резиденції Надзвичайного і Повноважного Посла Великої Британії в Україні.

– У чому особливості цієї концепції?

– Іноземні фахівці визначили у місті три основні зони розвитку. Перша – берегова зона. Тут, на думку іноземців, можна створити зону відпочинку – розмістити готелі, санаторії, ресторани, пляжі, спортивні комплекси, а також збудувати бізнес-центри та житлові будинки. Друга зона – промислова – має хороше транспортне сполучення з іншими частинами міста. Сюди планували інтегрувати зони охорони здоров’я та освіти. Транспортна і логістична розв’язка – була визначена як зона великого потенціалу зайнятості населення. Центральне місце тут займає аеропорт з його можливостями. Тобто Черкаси можна перетворити в центр логістики України.

– Що малось на увазі під центром логістики? Бо логістика здебільшого асоціюється зі складами?

 – Логістика – це не тільки склади. Це частина економічної науки, вид діяльності, основа якого закладена в організації руху товарів від виробника до споживача. У Броварах, наприклад, створили перший в Україні центр логістичних послуг. Його площа – п’ять гектарів, кількість персоналу – близько шестисот людей. А у нас є двісті п’ятдесят гектарів, у п’ятдесят разів більше. Дванадцять-чотирнадцять тисяч людей мають шанс одержати пропозиції від роботодавців.

– Наскільки я пам’ятаю, іноземні розробники проекту нових Черкас пропонували деякі, на перший погляд, дуже кардинальні зміни

– Одна з безумовно кардинальних змін, яка пропонувалася, це винесення залізничних колій і залізничної станції за межі міста, в район аеропорту і нового автовокзалу. Там планувалося побудувати площу трьох вокзалів. Промислову зону і вантажний порт також передбачалося вивести за межі міста. Місто повинно було виходити на Дніпро вулицями, а не стічними трубами заводів. Планувалося чимало. Іноземні фахівці передбачали будівництво готельних і курортних об’єктів різного класу, розвиток водних видів спорту, таких як водні лижі і вітрильний спорт, створення яхт-клубів світового рівня, а також таких видів спорту як гольф і кінні змагання – конкур і поло. Зарубіжні експерти рекомендували, скажімо, на частині нових намитих островів створити елітну територію з курортами і казино. На їхню думку, наприклад, місто також повинно бути розраховано на розбірливого покупця об’єктів ексклюзивної і унікальної нерухомості. Містобудівні рішення я іноземців передбачали будівництво різного житла на дніпровських берегах, створених шляхом намиву піску і розширення площі островів. І що найголовніше, прихід у Черкаси іноземних інвесторів давав змогу вирішити величезну нашу проблему – зміну флори і фауни Дніпра, його цвітіння.

– Ігоре Миколайовичу, я багато разів з вами спілкувалась і добре знаю, що ця проблема вам болить. Але, якщо дозволити, до теми очистки Дніпра ми повернемося у наступному числі «ЧК», а зараз, будь ласка, пролийте світло на те, що змусило інвесторів відмовитись від цього проекту. Адже ми були вже на порозі нового життя, і раптом…

– Жоден з інвесторів не відмовився тоді від проекту. Від нього відмовилася влада. Це були часи, коли до влади прийшов Янукович і призначив на Черкащину Тулуба.

– І що влада регіоналів не зрозуміла перспективність проекту?

– Чому ж?! Зрозуміла краще за інших! Не зрозуміли іноземні інвестори, що таке 70 на 30 відсотків! Вони розуміють визначення «представницькі витрати» у декілька відсотків від вартості, скажімо, але, що таке «70– відкату» – це за межами їхнього сприйняття. «Розводити» таких інвесторів – наражатися на міжнародний скандал. Тож владці вирішили просто загальмувати проект. І принагідно перекрили кисень усім моїм проектам і підприємствам, так, що я декілька років взагалі не міг працювати на Черкащині. Зрозуміло, що чекати, поки ми захочемо самі покращити своє життя за рахунок іноземного капіталу, цей капітал не став.

– Чи можна і за яких умов повернутися до цього, або подібного йому проекту?

– Це, на жаль, складне питання. Бо поперше, потрібно не допустити корупціонерів до прийняття рішень і супроводу такого проекту. А для цього потрібно, щоб до влади в місті не повернулася команда, мета якої не розвиток, а розграбування Черкас. Це головне! Якщо буде порозуміння з владою, і якщо ця влада буде одержима тим, щоб залишити про себе добру славу і реальні здобутки, то все можливо.

– Який вам зиск з цього, адже спокійніше і задля здоров’я краще заробляти іншими проектами. Та й і дохідніше, мабуть…

 – Я людина амбітна. І професію будівельника обрав не тому, що є така, а тому що мріяв збудувати, втілити якійсь проект на віка. Залишити щось по собі, корисне для усіх, чим би гордилися мої онуки і правнуки.

Тетяна ДОНЧЕВА

«Черкаський кур’єр» №19 (90), 7 жовтня 2015 р.

Розповісти друзям
загрузка...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.