Відтепер черкащани мають обрати вид державної підтримки – пільги чи субсидія

Відповіді на запитання надає заступник начальника управління соціального захисту населення Соснівського району департаменту соціальної політики Черкаської міської ради Наталія Матвійчук. 
Питання: Як буде здійснюватися перерахунок субсидії?

Відповідь: Перерахунок субсидії буде здійснюватися автоматично управлінням без звернення громадян.

Питання: В яких випадках потрібно звертатися в управління соціального захисту населення для перерахунку субсидії?

Відповідь: Громадянин, якому призначено субсидію, зобов’язаний протягом місяця проінформувати управління соціального захисту населення у випадках, якщо відбулася зміна в складі зареєстрованих у житловому приміщенні осіб (орендарі — про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, купівля товарів або оплату послуг, що перевищує 50 тис.грн.

Питання: Чи потрібно при повторному зверненні подавати документи на розгляд комісії?
Відповідь: У разі відсутності змін розрахунок субсидії на наступний період здійснюється управлінням соціального захисту населення без повторного прийняття рішення.
Питання: Чи будуть надаватися пільги при одержанні субсидії?
Відповідь: З 1 травня 2016 року пільги з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), у період отримання субсидії не нараховуються.

Більше інформації на офіційній сторінці Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради в мережі Facebook

7 суттєвих новацій в наданні субсидій

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у І кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.
В частині обрахування доходу для призначення субсидії:
1) Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:
– двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;
– трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи;
– чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.
При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу, отриманого самозайнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності, інформацію про який надано ДФС на запит органу соціального захисту населення.
2) Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший від прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
В окремих випадках для таких осіб, які проживають в сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
3) Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
4) Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають в сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
5) Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
6) Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня в ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник надає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.
7) Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС.