В Черкасах планують посилити контроль за якістю пасажирських перевезень

У вівторок 7 лютого в приміщені Черкаської міської ради відбулося засідання  нещодавно створеної комісії для перевірки фактів неналежного надання послуг перевізниками та порушення безпеки міських пасажирських перевезень. За результатами засідання було прийнято рішення щодо зміниу мов угод, які мерія укладає з приватними перевізниками, на більш жорсткі та посилити контроль за їхнім дотриманням.
Голова комісії, секретар ЧМР Олександр Радуцький підкреслив, що  упродовж останнього місяця почастішали випадки цілком обґрунтованих претензій на роботу громадського транспорту в Черкасах. Виникаючі проблемні питання публікують у соціальних мережах, озвучують телефоном профільному департаменту, а ще – надсилають офіційні звернення. Відтак, каже він, керівництву міської ради доведеться піти на достатньо радикальні кроки – аж до розірвання угод. Більшість скарг в черкащан на  роботу перевізників, які обслуговують 5, 9, 13, 20, 25, 30 та 33 маршрути ( компанії «ЧАРЗ-АВТО» та «АВТОТЮЛ»).

– Усі скарги схожого змісту і, як правило, стосуються порушень графіків руху або ж кількість автобусів, яка має обслуговувати той чи інший маршрут, далеко не відповідає дійсності, – зауважив Олександр Романович. – Уже мабуть закономірним для багатьох водіїв стали випадки, коли якісь зупинки вони проїжджають, бо на вихід немає пасажирів, натомість потім щонайменше п’ять хвилин «простоюють» біля Будинку торгівлі. Окремі маршрути сьогодні доходять уже до тієї риски – ще трошки і ми можемо розірвати з вами договори. Як встановлено законом, ми вправі піти на це, якщо в перевізника є три однотипні порушення за місяць.
 Його підтримали й колеги з депутатському корпусу. Ігор Кіта зазначив, що не в усіх автобусах розміщена інформація про перевізників та їхні контакти, а ще – кондуктори оголошують старі назви зупинок.
«Свободівець» Ярослав Нищик зауважив, що часто виникають нарікання у містян і на технічний стан черкаських маршруток. Їх, каже, видно навіть «неозброєним оком». Разом із тим, обранець звернув увагу на «гонки», які влаштовують приватні маршрутки з тролейбусами в боротьбі за пасажирів.
Олександр Згіблов погодився з тим, що з боку профільного управління має бути більш жорсткий контроль за роботою перевізників.
– Якщо для цього потрібні ті чи інші рішення депутатів міської ради, ми готові їх ініціювати, – сказав він та додав, що як ніколи на часі транспортна реформа.
Натомість секретар міської ради Олександр Радуцький визнав, що відношення перевізників до пасажирів нині можна назвати незадовільним.
– Ми доб’ємося того, щоб перевезення в Черкасах були якісними, щоб автобуси дотримувалися заявленого розкладу, кількість маршруток відповідала заявленій, а технічний і санітарний стан автобусів були безпечними та комфортними, – підкреслив Олександр Романович. – Якщо ж місцеві перевізники не в змозі впоратися з цим, то ми готові оголошувати конкурси й залучати підприємців навіть із інших міст.
За результатами обговорення та розгляду скарг, які надійшли до мерії від пасажирів, комісія підготувала звернення рекомендаційного характеру на ім’я міського голови Анатолія Бондаренка та департаменту житлово-комунального комплексу. Серед озвучених вимог наступні:
– розробити нові, більш жорсткі, умови угод щодо відповідальності перевізників (у тому числі й фінансової),
– посилити контроль транспортним управлінням перевізникам і максимально реагувати на всі звернення людей. Вчасно перевіряти їх та у разі необхідності – розривати угоди,
– розробити й надати для затвердження програму розвитку міського електротранспорту,
– оприлюднювати щомісячні звіти про результати перевірок (кількість отриманих скарг та реагування на них),
– до кінця лютого розробити умови й у березні оголосити конкурс із перевезення пасажирів на 14-ий маршрут,
– підготувати звернення до Укртрансбезпеки та до Національної поліції для проведення перевірки технічного стану транспорту, що нині обслуговує маршрути,
– розмістити в усіх автобусах інформаційні таблички з номерами телефонів оперативної служби (1505) та контактами перевізників, куди б пасажири могли скаржитися в разі необхідності,
– зобов’язати перевізників слідкувати за тим, аби кондуктори дотримувалися обов’язкової норми щодо спецодягу.
За матеріалами сайту Черкаської міської ради

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.