Черкаський автомобільний завод відзначив 8-річчя простоєм

20 червня виповнилося 8 років з моменту відкриття новітнього автозаводу корпорації «Богдан» в Черкасах. Завод в Черкасах звели за 2 роки. Він обійшовся інвестору більш ніж в $ 330 млн.

10957

 Таких інвестицій український автопром ще не бачив. Навіть корейська Daewoo вклала в АвтоЗАЗ набагато меншу суму. Завод повного циклу, а не просто збірка, та ще й побудований вітчизняним інвестором (корпорацією «Богдан»). На ньому мало б працювати більше 3 тис. людей. Персонал набирали серед молоді, великі кошти вкладалися в навчання персоналу, в тому числі і за кордоном, – інформуєAUTOConsulting. Видання проаналізувало основні віхи виробного життя підприємства.

Історія корпорації сповнена злетів і падінь, пов’язаних зі спробами налагодити партнерство з автовиробниками та освоєнням нових ринків збуту

Один з партнерів – АвтоВАЗ – свого часу дав право заводу під власним брендом поставляти «десятки» на російський ринок. А ось реалізувати спільні плани з Hyundai не вдалося.

«Богдан» робить ставку на ВАЗ і розробляє власний пікап Богдан-2310/2312 і крос-універсал на платформі ВАЗ-2111. Ці моделі під власним брендом завод почав поставляти в Росію і на інші ринки.

Після цього «Богдан» знаходить нового партнера в особі китайської компанії JAC і до кінця 2013-го запускає виробництво повномасштабне в Черкасах седана JAC J5.

А потім був Майдан, анексія Криму, війна на Донбасі, девальвація гривні і розрив всіх ділових контактів з Росією. Черкаський завод дозбирав останні комплекти і остаточно зупинився влітку 2014-го.

Новий обвал українського ринку до 46 тис. авто за підсумками 2015-го не залишив шансів вижити заводу за рахунок внутрішнього ринку. Ринок Росії опинився закритий, а транзит в Казахстан і Середню Азію – проблематичним. Останній «шах» загнав завод в дуже тяжке становище.

Нині заводу вдалося частково реструктуризувати кредитні зобов’язання. Зусиллями заводчан в Черкасах переключилися на розробку бронетехніки і медичних автомобілів для армії. Богдан Барс-8, створений на шасі Dodge Ram, корпорація просуває не тільки для українських силовиків, а й на експорт. Ведуться переговори про запуск виробництва в Черкасах ряду моделей для поставок на ринок ЄС.

Про це інформує Діловий регіон